BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 18 May 2013

aku bukan seperti mereka.....

Assalamualaikum w.b.t....hari nie,terasa rindu mahu mengupdate blog yang dah lame ditinggalkan..
3 hari ni,ALLAH menguji diri ini dengan nikmat sakit...
Alhamdulillah,ALLAH masih sudi mahu menguji mira...

em.....tiba2 hati terdetik mahu berkongsi sesuatu...
tentang "solehah"...

satu kata2 yang dicipta khas untuk diri sendiri...
tentang aku..khas untuk bakal imamku suatu masa 6t...

buat kamu...


YA ALLAH,seandainya insan solehah yang didambakanya,itu bukan aku….Ya…,andai insan solehah yang diidamkan,itu bukan saya..kerana saya hanyalah insan biasa yang tidak punya apa2….saya hanyalah insan biasa yang sedang bertatih…saya hanyalah insan biasa yang hanya sedang mencari kekuatan untuk bangkit dan terus bangkit pabila saya jatuh,rebah..



seandainya insan solehah yang kamu dambakan,itu bukan saya…kerana saya tidak sesolehah insan lain,saya tidak punya ciri2 wanita yang diidamkan oleh kaum adam..saya akui,saya bukan yang terbaik,namun,saya cuba untuk menjadi yg paling ikhlas….. saya adalah insan yang sedang belajar untuk menjadi solehah...
saya adalah insan yang mempunyai 1001 kekurangan...

Ketahuilah...
Langkah kaki ku tidak selembut mereka…kata2 ku tidak sebaik mereka…ilmu ku tidak setinggi mereka....aku bukan insan solehah,namun aku insan yang mengharapkan suatu masa ada yg sudi menerima diri ini dengan segala kekurangan yang aku miliki,yang sudi untuk mendidik diri ini…
aku tidak pernah mengharapkan insan sempurna,namun cukuplah insan yang dapat menjadi pelengkap segala kekurangan diri ini...yang ikhlas menerima,yang mampu memimpin tangan ini ke jannah suatu masa 6t....

aku adalah insan yang masih bertatih..yang masih mencari redha Illahi..
aku adalah insan biasa yang tidak punya apa2....


0 comments: