BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 29 May 2013

Yang paling jauh bukannya bintang,
bukan juga mentari...
dan bukan juga rembulan..,
tapi adalah masa yang berlalu dan tak akan kembali....
Semalam yg luput menjadi secangkir kenangan...
Kelmarin yang terluput mengukir sesalan..
Yang ada hanya hari ini dan akan datang....
Gunakan hari ini sebaik mungkin kerna 
semalam telah pergi buat selamanya....
dan esok belum pasti milik kita~

sungguh indah tiap bait2 kata yang dicoretkan oleh Imam Syafie..

Ya..sememangnya sesuatu yang paling jauh dengan kita adalah masa lalu...
ia tidak dapat diulang lagi,kerana ia adalah satu kenangan...

Masa lalu ku,terlalu banyak mengajar aku erti hidup...
hakikat sebuah kehidupan sebenar...
masa lalu banyak mengajar diri ini menjadi lebih tabah dalam mengharungi
hari2 yang bakal mendatang..

masa lalu telah pergi meninggalkan diri ini sejauh jauhnya....
masa depan pula sedang menanti~

hari esok,adalah sesuatu yg belum pasti...
tidak dapat mengagak apa yang bakal terjadi~

masa lalu....sesungguhnya,aku terlalu merindui segala kenangan2 itu....

~Bukan mudah untuk aku melangkah dijalan yang suram itu...
seringkali air mata menjadi peneman perjalanan ku...
berbekalkan kekuatan dri Yang Maha Esa,aku teruskan langkah kaki ini~
aku yang masih mencari.....


0 comments: